Hem » Aktuellt » Sportlov på Kullen!

Sportlov på Kullen!

På kullen bakom Råda församlingshem ligger Barnens miljöark. Här finns alltid något att göra för hela familjen och det bästa av allt är att det alltid är öppet.

På Familjearken kan du hälsa på hos kaninerna, hönorna och fåren. Det går bra att klappa både fåren och kaninerna om man gör det försiktigt och under uppsikt av vuxen. Djuren är ute varje dag mellan kl. 10.00 och 15.00.

På kullen är det alltid fullt av bus och lek. Här finns spännande klätterbanor där du kan öva din balans och motorik, samt känna tillit och gott samarbete med andra. De mindre barnen leker gärna i någon av våra sandlådor och i lekstugan. Här finns också lekplatsen Arken, en finsk gunga, trähäst och gungdjur.

Mitt i all lek kan det vara skönt att sitta ner en stund och njuta av den vackra sjöutsikten från Familjearken. Under sportlovsveckan är personal på plats 10.00-16.00 och vi tänder grillen mellan kl 10.00-15.00 om du vill ta med egen korv med bröd. I Råda Kök & Kafé i församlingshemmet kan du fika, äta lunch och köpa glass.

Hjärtligt välkomna!

Råda församling 2012