Hem » Aktuellt » Kyrkoherde Daniel Tisell har avlidit

Kyrkoherde Daniel Tisell har avlidit

Kyrkoherde Daniel Tisell har somnat in efter en tids sjukdom. Daniel började arbeta i Råda församling 2016 och efterträdde Lars T Gåreberg på kyrkoherdeposten 2017.

Kyrkoherde Daniel Tisell var även VD för församlingens bolag Råda Rum, samt ledamot i kyrkomötet. Daniel Tisell var en varmhjärtad präst och teolog, som på både lokal och nationell nivå verkade för att kyrkan i demokratisk anda skulle finnas tillgänglig och öppen för alla.

• Daniel bar på en förmåga att möta alla slags människor naturligt och omsorgsfullt. Med sin öppenhet och sitt stora, varma hjärta kommer han bli saknad av många församlingsbor och lämna ett oerhört tomrum i arbetslaget. Framförallt var Daniel också pappa och make och i denna stund går förstås våra varmaste tankar till familjen, säger Cecilia Kehlmeier, tf kyrkoherde i Råda församling.

I Råda Rums entré kommer det att finnas en kondoleansbok för alla som vill att skriva ett minnesord.

Råda kyrka står också öppen varje vardag mellan 8-16 för dig som vill gå in och tända ett ljus.

Datum för begravningen är i skrivande stund ej satt.

För mer information, kontakta
Cecilia Kehlmeier, tf kyrkoherde i Råda församling, tel 031-338 21 11