Hem » Aktuellt » Vår i Barnens miljöark

Vår i Barnens miljöark

Nu när våren börjar kännas i luften är ni alla varmt välkomna till vår populära utemiljö Kullen! Här presenterar vi vårens aktiviteter för barn.

ÖPPNA FÖRSKOLAN
Fredagar kl. 10.00-11.30 (start v. 11)
Under våren är Öppna förskolan utomhus på Kullen. Välkommen alla barn och vuxna! Vår utemiljö erbjuder lek och klättring för alla åldrar. Hälsa gärna på våra kaniner, höns och får. Grillen är tänd om du vill ta med korv med bröd.

FÅRKLIPPNING
Söndag 3 april kl. 11.00-13.00
Prova på fårklippning, tovning och att spinna ull. Grillarna är tända. Vi säljer korv med bröd och även fika utomhus.

SJUNG MED PETTSON OCH PRILLAN
Söndag 10 april kl. 14.00 i Råda Rum (f.d. Råda församlingshem)
Musikalisk familjeföreställning med Sven Hedman (gubben Pettson) och Bengt Kyllinge (Pettsons höna Prillan). Spelglädje, allsång och många skratt. Lämplig från 4 år. Föreställningen är ca 45 minuter lång. Fri entré och ingen anmälan. Restaurangen serverar söndagsbuffé och fika kl. 12.00-16.00.

FAMILJEDAG
Söndag 24 april kl. 12.00-14.30
Välkommen till vår populära familjedag! Ponnyridning för 20 kr/tur, bakluckeloppis med barnkläder och leksaker, andakt samt sång med barnkörerna, hälsa på hos våra djur, grillarna är tända och vi säljer korv med bröd och även fika. Om du vill boka plats för försäljning på bakluckeloppisen ring 0703-144619.

LILLBONDEN
Lillbonden är för barn, 4-6 år. Barnen får prova på att sköta om, mata och lära sig mer om våra djur. Max 5 barn per grupp. Tider och anmälan, ring 0703-144619.

Om du har frågor är du varmt välkommen att ringa Eva Widek (Barn i Råda), tel. 0703-144619.

Råda församling, 2016

miljoarken