Hem » Kör » Vuxenkörer

Vuxenkörer

Som vuxen i Råda finns det många fina alternativ för dig som gillar att sjunga i kör, alltifrån avancerad klassisk musik till gospel, pop och visa. Gemensamt för alla körerna är sångglädjen och gemenskapen.

LOUD’N PROUD

Loud’n Proud sjunger främst pop och gospel men unnar sig ibland även en folkmusikalisk utflykt, ett soulprojekt eller en konsert med klassisk musik. Kören har höga ambitioner och förutsätter att man har sångvana. Glädje och en stor vilja att nå fram till sin publik präglar kören. Kören deltar i gudstjänster och har gjort konserter runt om i Sverige och övriga Europa. Vill du provsjunga? Anmäl ditt intresse genom att fylla i formuläret nedan. Lyssna på låtar från Loud’n Prouds skiva Lovely day

Kören repeterar: Måndagar kl. 17.45-19.45 i Råda Rum under ledning av Kristian Hvitfeldt.

Kontakt: kristian.hvitfeldt@svenskakyrkan.se eller tfn 031-338 21 07

Anmäl dig till Loud’n Proud här

RÅDA CLASSICAL

Råda Classical är en kör med klassisk profil. Kören repeterar inför projekt, vilket innebär ungefär fem repetitionstillfällen innan framträdande. Råda Classical samarbetar ofta med musiker från GöteborgsOperan. Kören välkomnar fler ton- och notsäkra sångare till kommande projekt.

Vill du veta mer?
Kristian Hvitfeldt, kristian.hvitfeldt@svenskakyrkan.se eller 031-338 21 07

Anmäl dig Råda Classical här

RÖSTER I RÅDA

I Röster i Råda välkomnas stor sångglädje och varierande sångarbakgrund. Kören profilerar sig med att mestadels sjunga svensk text och repertoaren rymmer bland annat visa, gospel, liturgi och jazz. Röster i Råda ansvarar för de musikaliska inslagen i flera gudstjänster under året. De har också gjort konserter i bland annat Genève och Paris.

Kören repeterar: torsdagar 18.30 – 20.30 i Råda Rum, under ledning av Franz L Pålbrand.

Kontakt: frazze_78@hotmail.com eller tfn 0707-40 17 41.

Vi söker just nu: Herrar, tenorer och basar.

VOX

”VOX – en kör för kvinnor med körerfarenhet och engagemang

Kören VOX startades 2011 av Ann-Sophie Scherman och leds sedan hösten 2018 av Josefine Domargård. Namnet VOX betyder röst på latin, ett ord som inbjuder till samtal om vår historia, vår nutid och vår framtid. VOX sköna damkör består av ett tjugotal sångare i blandade åldrar som sjunger allt från 1-4-stämmig musik. Basen i vår repertoar är den klassiska musiken och körtraditionen, där även folkmusiktoner och jazz ryms. Vi framför musik såväl med ackompanjemang som a cappella, och stundtals ger vi oss också på gospel och pop. För att komma med i kören krävs, utöver godkänt sångtest, att man är beredd att satsa det lilla extra. Ett engagemang som kommer ge mycket tillbaka!

Kören repeterar: på onsdagar kl. 18.45-21.00 under ledning av Josefine Domargård.
Terminstart: V.35

Kontakt: josefine.domargard@svenskakyrkan.se eller tfn 031-338 21 06

Vi söker just nu: Fler engagerade körmedlemmar!

Anmäl dig till VOX här

VÅGA SJUNGA – PAUSAD

Obs! Våga-sjunga är pausad tillsvidare – istället är du hjärtligt välkommen till våra Allsångstillfällen! Läs mer här: https://radaforsamling.se/allsang-i-rada/

Det finns många som gärna sjunger hemma men som aldrig har provat på att sjunga tillsammans med andra. I denna kör finns möjlighet att pröva på körsång, oavsett om du har några förkunskaper eller inte. Blandad repertoar används med melodisång blandad med enklare stämmor. Fokus ligger på musikens glädje, hälsosamma effekter och gemenskapens som skapas i sången.

Kören repeterar:
Kontakt: info@radarum.se