Hem » Ung » Ungdomsresor » Fördjupningsresa

Fördjupningsresa

Taizé 2023 – En upplevelse för livet!

Vad gör du på höstlovet 2023? Vad sägs om att åka med på en resa till Taizé?

Taizé är namnet på en liten by i östra Frankrike där ett ekumeniskt kloster startades för ca 75 år sedan. Varje vecka åker tusentals ungdomar dit från hela världen för att träffa andra ungdomar och ta del av ett annat sätt att leva än det vi är vana vid hemma.

Varför ska jag åka med?

Det är svårt att förklara vad det är med Taizé som får människor att vilja åka dit år efter år. När man frågar ungdomar som varit där talar de om den speciella gemenskapen som skapas mellan alla de ungdomar från hela världen som reser dit, och ett annat sätt att leva sin vardag. Men också att det är en upplevelse för livet som de inte skulle vilja vara utan.

Vem får åka?

Resan riktar sig till församlingens aktiva ungdomar som skall börja 9:an och uppåt.

Hur och när?

Vi reser under höstlovet. Resan går med buss lördagen den 28 oktober och är framme i Taizé vid lunchtid på söndagen. Hemkomsten är beräknad till kvällen söndagen den 5 november.

Informationsträff 20 september kl 19.00

Träffen är i Råda Rum, kyrkvägen 45 i Mölnlycke. Där kommer vi att presentera Taizé lite mer noggrant och ni får också chansen att ställa frågor till några som åkt innan. Mer information om Taizé finns på deras hemsida www.taize.fr.

Kostnad: 1750:-, inklusive resa och helpension i Taizé.

Anmälan: Länk till anmälningsformuläret här. Senast onsdag 27 september

För att vi skall få genomföra resan behöver vi bli minst 12 anmälda. Anmälan är bindande.

Efter att du har anmält dig skickar vi ett bekräftelsebrev med utförlig information om resan (packlista etc.) samt betalningsinformation till dig.

Vill du veta mer?
Kontakta Mikael Lestander på 0703-14 07 63, eller mikael.lestander@svenskakyrkan.se