Hem » Aktuellt » Pratshower i Råda församling

Pratshower i Råda församling

Justitierådet Stefan Lindskog och underhållaren Claes Malmberg kommer till Råda församlingshem. Carin Hjulström och Lars T Gåreberg håller i samtalen som vill roa, beröra och gå på djupet

SÖNDAG 20 MARS 2011 KL 17.00
Stefan Lindskog – justitieråd och domare i Högsta domstolen

Hur vet du att du har rätt och vad är rättvisa? Stefan Lindskog, justitieråd och domare i Högsta domstolen har deltagit som sakkunnig och expert i statliga utredningar. Under åren 2004–2007 var han ordförande i Advokatsamfundet. Han har även skrivit artiklar och böcker i civil- och processrättsliga ämnen.

Programledare: Carin Hjulström, journalist och författare samt Lars T Gåreberg, kyrkoherde.
Kapellmästare och körledare: Kristian Hvitfeldt
Kören Loud’n Proud samt musiker medverkar.
Entré: 150 kr inkl mat (lyxig räksmörgås eller rostbiff med fransk potatissallad samt kaffe och kaka). Dryck ingår ej. Servering från klockan 15.45 med musik till maten. Platserna intagna senast 16.15. Programstart kl 17.00.
Biljetter: Biljetter bokas på tel 031-338 21 00, info@rada.nu eller direkt här på hemsidan (se nedan). Biljetterna ska hämtas senast måndag 14 mars. Ej hämtade biljetter släpps tisdag 15 mars kl 12.00. Vi tar kreditkort.

SLUTSÅLT!  LÖRDAG 9 APRIL 2011 KL 17.00
Claes Malmberg – komiker och skådespelare

Finns det allvar i humor eller är det bara underhållning? Är det risk att underhållningsvärdet tar över? Claes Malmberg är en av våra mest uppskattade och mångsidiga underhållare. Han har synts både som ståuppkomiker och som skådespelare i en lång rad film-, tv- och teaterproduktioner. Sedan flera år tillbaka är Claes Malmberg praktiserande buddhist.

Programledare: Carin Hjulström, journalist och författare samt Lars T Gåreberg, kyrkoherde.
Kapellmästare och körledare: Kristian Hvitfeldt
Kören Loud’n Proud samt musiker medverkar.
Biljetter: SLUTSÅLT! Eventuella biljetter som ej hämtats ut släpps tisdag 5 april. Vi tar kreditkort.

Råda församling 2011

Konsten att undvika nirvana
Bilden på Claes Malmberg är från omslaget till hans bok
“Konsten att undvika Nirvana”, Ponto Pocket.