Hem » Pilgrim i Råda

Pilgrim i Råda

Pilgrimsvandring i Råda församling

Jesus säger: Jag är Vägen, Sanningen och Livet.

Vi som är hans efterföljare är Vandringsfolket. Ständigt i rörelse, på väg mot ett fjärran mål. Det finns många rastplatser längs vägen. Rastplatser där vi stannar en stund och förundras över de små och stora tingen i livet. Vi ber tillsammans och delar erfarenheter och tankar. Sedan bryter vi upp och fortsätter vår vandring i gemenskap med varandra och med Gud.

Höstens vandringar

Start och mål i Råda kyrka. Kyrkvägen 45, Mölnlycke.

Torsdag 26 september kl 15:00
Tema: Om Änglar
”Åh, tack! Du är en ängel!” Har du fått höra det någon gång?
Jag tror att det är sant. Vi kan verkligen vara änglar för varandra när våra medmänniskor hamnar i kris.
Läser vi Bibeln står det klart att änglar också finns bortom den mänskliga sfären. De är andliga väsen som bär bud mellan himmel och jord.

Inför Mikaelidagen vandrar vi och delar våra tankar kring den himmelska härskaran.

Samling utanför Råda kyrka klockan 15:00. Det blir en lite kortare vandring den här gången på kanske 2,5 km. Vi bör vara tillbaka runt klockan 16:00.

Torsdag 24 oktober kl 15:00
Tema: Att vila

Nu är sommaren är över. Efter att skapelsen gått på högvarv ligger nu alla frön i jorden och väntar på våren. Nu är tid för återhämtning och vila.

Samling utanför kyrkan klockan 15:00. Ta gärna med ett sittunderlag, en kopp och en liten termos kaffe.

Torsdag 14 november kl 15:00
Tema: Andens vind

Torsdag 5 december kl 13:00
Tema: Bered en väg

Vandringarna är ca 5 km. Kläder efter väder och stavar om man har.

Ingen föranmälan. Ingen kostnad.

Danjel Svensson. Tfn 0703-14 46 83, mejl danjel.svensson@svenskakyrkan.se