Hem » Aktuellt » Föredrag: Göran Larsson

Föredrag: Göran Larsson

Tisdag 3 mars från klockan 18.00 besöker Göran Larsson Råda församlingshem. Göran Larsson är präst i Svenska kyrkan och har ägnat sitt liv åt studiet av judendomen, Gamla testamentet och andra judiska skrifter samt den judisk-kristna dialogen.

Han är teologie doktor, filosofie hedersdoktor och tidigare direktor för Svenska teologiska institutet i Jerusalem.

Göran Larsson har fått en rad utmärkelser och internationella medaljer, bl.a. 1990 fick han “The 1990 Raoul Wallenberg Humanitarian Award” för sitt arbete med den judisk-kristna dialogen. Hans författarskap rör huvudsakligen judendom, antisemitism och den judisk-kristna relationen.

PROGRAM:
18.00-19.00 Föredrag: Behöver vi Gamla testamentet?
19.00-19.45  Kaffe
19.45-20.45  Föredrag: Ett utvalt folk och land
21.00 Aftonbön

Programmet är kostnadsfritt och ingen anmälan krävs.

Läs mer på Göran Larssons hemsida >>

Har du frågor kontakta Anders Jernbratt, präst i Råda församling, tel. 031-338 21 13 eller anders.jernbratt@rada.nu

Råda församling 2015