Hem » Aktuellt » Konst i församlingshemmet

Konst i församlingshemmet

Konstnären Åsa Herrgård ställer ut i Råda församlingshem. Titeln på utställningen är Svunnen tid. Bilderna som Åsa Herrgård visar är inspirerade från en resa till Kunming i Yunnan och till Beijing, Förbjudna staden 2010. Sedan 2004 har hon besökt Kunming 5 gånger för att träna Tai Chu och arbeta med sin konst.

Bilderna bygger i grunden på fotografier men är en mixad teknik där hon tryckt bilderna på handgjort papper och därefter målat och sandpapprat på bilderna.

Åsa är utbildad skulptör på Konstfack i Stockholm och Konstakademien i Helsingfors. Sedan 1995 har hon satt upp 21 offentliga gestaltningar runt om i Sverige. I Göteborg finns hennes verk på Sahlgrenska sjukhuset, i Partille Centrum och Partille kulturhus. Hon jobbar med alla slags material men har en förkärlek till metall, bivax, trä och glas.

Hemsida: www.asaherrgard.com
Mobil: 0703-25 67 82